TAG: Something About Food

Hoi allemaal!

Helemaal in de ban van de tags heb ik weer een tag voor jullie! Deze keer over 1 van mijn favoriete onderwerpen; eten. De tag is bedacht door Tedje van Gils van Teddilicious, klik hier om haar post te lezen.

De tag bestaat uit een aantal vragen over eten, let’s hop right into it.

Als je iedere dag nog maar een soort gerecht als avondeten zou mogen eten, wat zou dat dan zijn? 

Ik denk dat dit al de derde keer is dat ik dit eten noem op mijn blog, en het zal voor velen ook geen verrassing zijn; sushi. Ook omdat er zoveel varianten zijn is het voor mij een goede keus als ik dit elke avond zou moeten eten. Mijn favoriete sushiroll is die met gefrituurde garnaal!

Welk drankje bestel jij altijd in een restaurant?

Dat verschilt heel erg. Meestal cassis of verse jus d’orange, en van een kopje verse muntthee ben ik ook niet vies.

Wat was vroeger je lievelingseten?

Leuke vraag. In tegenstelling tot de meeste kinderen koos ik bij de bakker bart in plaats van een krentenbol een croissant met gerookte zalm. Arrogant he? 🙂

Ook kwam het een keer voor dat ik als ongeveer 8-jarig meisje met mijn moeder ging lunchen, en zij een kindermenu met frietjes bestelde, en ik baguettes met gerookte zalm. Ik weet nog dat de bediende ietswat raar opkeek toen ik het kindermenu kreeg voorgeschoteld en mijn moeder snel vertelde dat die van haar was. Dus ik was niet dol op friet of pannenkoeken, ik was dol op gerookte zalm, croissants en garnalencocktails.

0187855daadc7c5fa81b4eadc4c9b470addf23b658

Wat is het laatste dat je hebt gegeten of hebt gedronken?

Een broodje pindakaas met vlokken. Ik ben net een uurtje wakker en lig nog in mijn pyjama in bed.

Als jij mag kiezen waar je uiteten wil, waar ga je dan naartoe? 

SushiToday in Amersfoort voor de allerbeste sushi ever. No doubt.

015507bb6335859729a76e0527b7efa101cdd8da69

Wat lust je écht niet? 

Boter op brood. Ik lust het prima als er boter in een gerecht is verwerkt, of bijvoorbeeld op tosti’s, maar op echt op brood krijg ik het niet door mijn keel. Gelukkig is dat het enige wat ik niet lust. Ik vind wel veel dingen niet heel erg lekker, maar dat eet ik wel als het wordt voorgeschoteld.

Om welk gerecht sta jij bekend?

Een ambachtelijk broodje gebakken ei of noodles :). Ik kan niet koken, oops.

Chips of chocolade? 

Chocola! Als ik èchte chocolade-cravings heb dan werk ik zo een hele reep naar binnen. Het liefst zo puur mogelijk!

Wat eet jij het liefst in de bioscoop? 

Van alles. Als ik teveel snoep heb gegeten, dan krijg ik zin in iets zoutigs. Dus ik denk een zak snoep en een zakje chips, en achteraf een ijsje.

Wat lustte je vroeger nooit, maar nu wel? En hoe komt dat? 

Ik ben altijd al een makkelijke eter geweest. Het is niet echt dat ik vroeger iets absoluut niet lustte, maar ik ben dingen lekkerder gaan vinden die ik vroeger niet echt bewust waardeerde. Ik ben namelijk nu echt dol op witte bonen in tomatensaus, waarbij ik vroeger dacht van ”meh”.

Vis of vlees? 

Vis als het gaat om sushi, gerookte zalm of garnalen. Maar ik hou ook van een goed stuk vlees zoals een lekker speklapje, en in mijn avondeten kan ik écht geen vlees missen dus ik kies voor vlees!

Welke dingen zou je nog willen ‘leren’ eten of drinken?

Carpaccio en spareribs. Ik vind carpaccio namelijk niet heel erg bijzonder en een heleboel mensen vinden dat onwijs lekker, en ik hou gewoon van lekker eten en ik vind het wel iets gezelligs hebben. Spareribs vind ik héérlijk, maar sommige mensen kunnen als ze spareribs eten echt een hele bak op, en ik zit na een paar ribbetjes al vol 😦 Luxeprobleem.

Wat eet jij het liefst als ontbijt?

Ei met spek of wentelteefjes. Gezond he? Hier heb ik helaas niet altijd tijd voor, dus meestal kies ik voor kwark of yoghurt met cruesli. Als ik naar school moet ontbijt ik ook heel vroeg en dan heb ik ook geen zin in vettig eten, maar in de weekenden ga ik los.

Als je moest kiezen: alleen nog maar voorgerechten of hoofdgerechten eten? 

Hoofdgerechten! Alleen maar voorgerechten zou saai zijn toch? Ik kan nooit afblijven van het mandje stokbrood met kruidenboter, maar als ik alleen dat mag eten maak je mij niet gelukkig, doe mij maar een lekker vol bord met eten!

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Je staat voor het snoepschap in de supermarkt. Welk snoepje kies je uit?

Ik ben gek op de fizzy mix van Redband, maar ook de gesuikerde perzikjes doen het altijd goed 🙂

Dat was hem weer! Ik heb trek gekregen van deze tag, maar ik vond de vragen heel leuk. Wil je deze tag overnemen, feel free. Hopelijk vonden jullie ‘m leuk. Wat is jullie favoriete eten?

Tot de volgende keer!

Liefs,

Charro

2 gedachten over “TAG: Something About Food

Geef een reactie

